Meer op de klantgerichte dienstverlening.
Beleidsdoel
Wat hebben we gedaan c.q. bereikt?
Beleidsdoel
De gemeentelijke dienstverlening is ook in 2020 volop in ontwikkeling geweest. Door de maatregelen rondom Corona was het telefoonaanbod 15% hoger dan voorgaande jaren. Hierop is qua bezetting aan de telefoon ingespeeld. De dienstverlening aan de balies is van grotendeels vrije inloop gewijzigd in volledig op afspraak. Drukte wordt hierdoor gespreid met als gevolg dat inwoners minder lang moeten wachten voor ze geholpen worden. Ook zijn er in 2020 weer nieuwe producten online aan te vragen. Hierdoor staat een groter gedeelte van onze dienstverlening 24/7 aan onze inwoners ter beschikking. |
---|
Contacten met dorps- en wijkraden zijn reeds voortgezet. |
---|
Ook in 2020 is een mix van communicatiemiddelen gebruikt om de inwoners en ondernemers zo goed mogelijk te informeren. Ten gevolge van de coronacrisis was de hoeveelheid informatie aanzienlijk groter. Dit blijkt ook uit de cijfers. Raadpleging website gebeurde buitenmatig veel in vergelijking met andere jaren; sociale mediakanalen zorgen daarenboven voor veel interactie; terwijl de infopagina’s in het Zeeuws-Vlaams Advertentieblad breed werden ingezet. |
---|